Des de l’Àrea de turisme del Consell Comarcal de l’Urgell s’ha realitzat una recopilació anual de les dades de visites guiades i persones ateses a les oficines de turisme, museus i espais visitables i allotjaments de la comarca.
De les dades obtingudes se’n desprèn que hi ha una millora considerable pel que fa al nombre de visitants de la comarca, així com una certa recuperació en el percentatge d’ocupació dels establiments turístics, respecte les dades de l’any 2020 i 2021, molt afectats pels efectes de la pandèmia. Tot i això, caldrà veure com evoluciona la recuperació del turisme, tenint en compte els efectes negatius de la inflació dels costos i preus que afecten al sector turístic com a motor d’economia.
Des de Turisme Urgell continuem fomentant la descoberta del territori, a través de la natura, els paisatges, el patrimoni, la gastronomia i els productes locals amb la creació de la Ruta Gastronòmica de l’Urgell. S’han organitzat caminades de la floració per gaudir de l’espectacle que ofereixen els arbres fruiters i ametllers florits; caminades per descobrir el Camí Ignasià i el romànic de la comarca. Fomentem la visita de Bloggers i Instagramers perquè vinguin a descobrir el territori, tot mostrant les seves experiències a les seves xarxes socials i blogs.
Seguim amb la promoció del territori a través de les xarxes socials de Turisme Urgell a Instagram, Facebook, Wikiloc i Youtube, penjant continguts i imatges interessants, així com l’organització de sorteigs de productes, campanyes de promoció i l’Instawalk del Camí Ignasià; Difusió de l’Urgell a través de portals webs, revistes i anuncis a l’estació del Metro de Barcelona i merchandising promocional com són els calendaris , blocs de notes i bolígrafs de la ruta gastronòmica de l’Urgell.
S’ha continuat amb la promoció de les zones d’autocaravanes i càmpers de l’Urgell amb 15 punts a la comarca, així com les rutes de senderisme i BTT que s’han mantingut amb una bona senyalització per tal que puguin ser transitades fàcil i correctament.
S’ha participat a la Fira de St. Josep de Mollerussa, Fira de St. Miquel de Lleida i al Fòrum gastronòmic de Barcelona sota el paraigües del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, així com a la Fira del Torró i la Xocolata d’Agramunt i la Fira Cuida’t de Bellpuig.
L’OFICINA COMARCAL DE TURISME DE L’URGELL
L’any 2022 l’Oficina Comarcal de Turisme ha atès un total de 2.052 persones que suposa un augment del 9% , respecte les 1.881 persones de l’any anterior.
La informació més sol·licitada ha estat de l’Urgell, de Tàrrega, La Ruta del Cister, rutes de senderisme i bicicleta, gastronomia i cultura, així com consultes sobre les zones càmpers i d’autocaravanes de l’Urgell.
LES OFICINES MUNICIPALS DE TURISME DE L’URGELL
Agramunt ha atès 6.728 persones; l’any 2021, 5.936 persones.
Bellpuig ha atès 89 persones; l’any 2021, 60 persones.
Vallbona de les Monges ha atès 1.918 persones; el 2021, 1.646 persones.
Verdú ha atès 6.106 persones; l’any 2021 , 3.248 persones.
Vilagrassa ha atès 120 persones; l’any anterior, 42 persones.
Totes les oficines de turisme de l’Urgell han atès un total de 17.013 persones, enfront de les 12.813 persones que van atendre el 2021. Per tant, representa un augment de persones ateses a les oficines de turisme, del 32,8%.
LES VISITES GUIADES ALS NUCLIS DE POBLACIÓ
A Agramunt han realitzat visita guiada pel nucli històric 2.292 persones; l’any 2021 van ser 1.099 persones. A Bellpuig, 52 persones , l’any anterior , 36 persones. A Guimerà, 1.300 persones han realitzat visita guiada per la població.
A Verdú, 2.368 persones; l’any 2021 van ser 1.407 persones.
i a Vilagrassa 15 persones; l’any 2021 van ser 4 persones.
L’any 2022, un total de 6.027 persones han realitzat visites guiades pels nuclis històrics d’Agramunt, Bellpuig, Guimerà, Verdú i Vilagrassa. L’any 2021 van ser 2.546 persones.
ELS MUSEUS I ESPAIS VISITABLES
Els espais més visitats de l’Urgell han estat el Monestir de Sta. Maria de Vallbona de les Monges, amb 16.860 persones, l’espai Mas de Colom Casa Borges de Tàrrega, amb 13.546 persones, el Museu del Torró i la Xocolata d’Agramunt amb 13.159 persones, seguits pel Museu Comarcal de l’Urgell amb 11.668 persones i el Museu J. Trepat de Tàrrega amb 10.265.
La resta de museus i espais visitables també han augmentat les seves visites respecte el 2021.
Un total de 87.817 persones han visitat els museus i espais visitables de la comarca, el 2022.
L’any 2021 van ser 48.188 persones.
ELS ALLOTJAMENTS
Segons les dades aportades pels allotjaments, han comptabilitzat una ocupació mitjana del 51 % centrada sobretot, durant els mesos d’estiu, ponts festius i època de Setmana Santa i Nadal. L’any 2021 l’ocupació va ser del 50.4%, fet que suposa una certa recuperació respecte l’any anterior.
Segons els allotjaments i les oficines de turisme, la procedència dels hostes i els visitants ha estat majoritàriament de Catalunya, sobretot de Barcelona i la seva àrea metropolitana i també, del País Valencià, País Basc. Bàsicament ha estat un públic familiar i grups d’amics que cerquen un espai acollidor i tranquil per realitzar les seves celebracions.
De les dades obtingudes se’n desprèn que hi ha una millora considerable pel que fa al nombre de visitants de la comarca, així com una certa recuperació en el percentatge d’ocupació dels establiments turístics, respecte les dades de l’any 2020 i 2021, molt afectats pels efectes de la pandèmia. Tot i això, caldrà veure com evoluciona la recuperació del turisme, tenint en compte els efectes negatius de la inflació dels costos i preus que afecten al sector turístic com a motor d’economia.
Des de Turisme Urgell continuem fomentant la descoberta del territori, a través de la natura, els paisatges, el patrimoni, la gastronomia i els productes locals amb la creació de la Ruta Gastronòmica de l’Urgell. S’han organitzat caminades de la floració per gaudir de l’espectacle que ofereixen els arbres fruiters i ametllers florits; caminades per descobrir el Camí Ignasià i el romànic de la comarca. Fomentem la visita de Bloggers i Instagramers perquè vinguin a descobrir el territori, tot mostrant les seves experiències a les seves xarxes socials i blogs.
Seguim amb la promoció del territori a través de les xarxes socials de Turisme Urgell a Instagram, Facebook, Wikiloc i Youtube, penjant continguts i imatges interessants, així com l’organització de sorteigs de productes, campanyes de promoció i l’Instawalk del Camí Ignasià; Difusió de l’Urgell a través de portals webs, revistes i anuncis a l’estació del Metro de Barcelona i merchandising promocional com són els calendaris , blocs de notes i bolígrafs de la ruta gastronòmica de l’Urgell.
S’ha continuat amb la promoció de les zones d’autocaravanes i càmpers de l’Urgell amb 15 punts a la comarca, així com les rutes de senderisme i BTT que s’han mantingut amb una bona senyalització per tal que puguin ser transitades fàcil i correctament.
S’ha participat a la Fira de St. Josep de Mollerussa, Fira de St. Miquel de Lleida i al Fòrum gastronòmic de Barcelona sota el paraigües del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, així com a la Fira del Torró i la Xocolata d’Agramunt i la Fira Cuida’t de Bellpuig.
L’OFICINA COMARCAL DE TURISME DE L’URGELL
L’any 2022 l’Oficina Comarcal de Turisme ha atès un total de 2.052 persones que suposa un augment del 9% , respecte les 1.881 persones de l’any anterior.
La informació més sol·licitada ha estat de l’Urgell, de Tàrrega, La Ruta del Cister, rutes de senderisme i bicicleta, gastronomia i cultura, així com consultes sobre les zones càmpers i d’autocaravanes de l’Urgell.
LES OFICINES MUNICIPALS DE TURISME DE L’URGELL
Agramunt ha atès 6.728 persones; l’any 2021, 5.936 persones.
Bellpuig ha atès 89 persones; l’any 2021, 60 persones.
Vallbona de les Monges ha atès 1.918 persones; el 2021, 1.646 persones.
Verdú ha atès 6.106 persones; l’any 2021 , 3.248 persones.
Vilagrassa ha atès 120 persones; l’any anterior, 42 persones.
Totes les oficines de turisme de l’Urgell han atès un total de 17.013 persones, enfront de les 12.813 persones que van atendre el 2021. Per tant, representa un augment de persones ateses a les oficines de turisme, del 32,8%.
LES VISITES GUIADES ALS NUCLIS DE POBLACIÓ
A Agramunt han realitzat visita guiada pel nucli històric 2.292 persones; l’any 2021 van ser 1.099 persones. A Bellpuig, 52 persones , l’any anterior , 36 persones. A Guimerà, 1.300 persones han realitzat visita guiada per la població.
A Verdú, 2.368 persones; l’any 2021 van ser 1.407 persones.
i a Vilagrassa 15 persones; l’any 2021 van ser 4 persones.
L’any 2022, un total de 6.027 persones han realitzat visites guiades pels nuclis històrics d’Agramunt, Bellpuig, Guimerà, Verdú i Vilagrassa. L’any 2021 van ser 2.546 persones.
ELS MUSEUS I ESPAIS VISITABLES
Els espais més visitats de l’Urgell han estat el Monestir de Sta. Maria de Vallbona de les Monges, amb 16.860 persones, l’espai Mas de Colom Casa Borges de Tàrrega, amb 13.546 persones, el Museu del Torró i la Xocolata d’Agramunt amb 13.159 persones, seguits pel Museu Comarcal de l’Urgell amb 11.668 persones i el Museu J. Trepat de Tàrrega amb 10.265.
La resta de museus i espais visitables també han augmentat les seves visites respecte el 2021.
Un total de 87.817 persones han visitat els museus i espais visitables de la comarca, el 2022.
L’any 2021 van ser 48.188 persones.
ELS ALLOTJAMENTS
Segons les dades aportades pels allotjaments, han comptabilitzat una ocupació mitjana del 51 % centrada sobretot, durant els mesos d’estiu, ponts festius i època de Setmana Santa i Nadal. L’any 2021 l’ocupació va ser del 50.4%, fet que suposa una certa recuperació respecte l’any anterior.
Segons els allotjaments i les oficines de turisme, la procedència dels hostes i els visitants ha estat majoritàriament de Catalunya, sobretot de Barcelona i la seva àrea metropolitana i també, del País Valencià, País Basc. Bàsicament ha estat un públic familiar i grups d’amics que cerquen un espai acollidor i tranquil per realitzar les seves celebracions.